2009. július 30., csütörtök

Párbeszéd:
UH szakorvos (továbbiakban: Uszo): Miért kapott beutalót pajzsmirigy ultrahangra?
Én: Miért? Kaptam?
Uszo: ???
Én: Gondolom, mert anyukámnak is van pajzsmirigy problémája, és a háziorvosunk közös...
Uszo: Anyukájának daganata van?
Én: ???
Uszo: ???
Én: Szerintem csak simán alulműködése...
Uszo: Értem...
Én: ???
Uszo: El kell majd mennie endokrinológushoz , aki majd biopsziát végez, és megmondja a továbbiakat...
Én: ???
Uszo: blablabla...(sok szöveg, amit az asszisztens írt, én meg nem értettem)
Én: Azért kell elmennem a pajzsmirigy szakrendelésre, mert jobb a békesség, vagy lát is valamit, ami miatt el KELL mennem?
Uszo: Hát, igen, van itt egy göb, ami lehet, hogy csak egy duzzanat, de lehet más is, és ezt ki kell deríteni. (Egy 4,5 cm-es kis göböcskéről van szó!!!)
Én: ???
Uszo: blabalabla...
Én: blablabla...
Uszo: Viszlát.
Én: ??? Viszlát.

Teljes megsemmisülés. A dologhoz hozzátartozik az is, hogy teljes hasi UH, teli hólyag, várakozás. Időpontra mentem, meg rajtam kívül még úgy 20-an. Várakozás, várakozás... várakozás... szentségelés... elsötétedik minden, ájulás széle... valószínűleg az idegesség, és a teli hólyag, ami az utolsó pillanatban ki lett ürítve... Niagara... Sírás az idegtől... várakozás. Közben az autón bünticédula, mert 10 perce lejárt a parkolójegy...
Na végre behívtak, cca. 2 óra várakozás után, immáron csak kp. telt hólyaggal. Fenti párbeszéd. Mivel anyunak van pajzsmirigy betegsége (állapota) nem ilyedtem meg túlságosan, de azóta gombóc van a torkomban. Rohanás a háziorvoshoz...
- Nyugi, nem lesz semmi baj, el kell menni szakorvoshoz, itt a beutaló, vérvizsgálat, biopszia ha kell, és hormonkezelés.
- Na ez volt minden álmom. És mi újság a göbbel???
- Hát majd a szakorvos megmondja.
- És mi van a vesémmel?
- Semmi, a tüneteidet megmagyarázza a pajzsmirigy.
- És a májcisztám?
- Figyelni kell.

5 megjegyzés:

Barbi írta...

Rémes lehet. Sajnos, nem tudok mit mondani, mert orvos nem vagyok. Kitartás!

Lidércke írta...

Az a legrosszabb, ha nem mondják el, mi lehet, mire számíthatunk. Az ilyen blablázós orvosok miatt van az ember frászban hetekig. Remélem, hogy felesleges lesz az aggodalom, és semmi komoly gondod nincs!
Az jó hír, hogy a veséd rendben. :)

Csigi írta...

Hát én sem értek hozzá, nem tudom mit mondjak rá. Remélem nincs semmi nagy baj, és mielőbb meggyógyulsz! Puszi!

Fércművek írta...

Persze okosat nem lehet mondani, de remélem a végén kiderül, hogy minden rendben. És nagyon elegem van a mindentudó, de semmit igazán meg nem osztó orvosokból. Szeretnék szájbarágó, kedves orvosokat. Akiket találtam, azokért nagyon messzire is elutazok, ha arról van szó. Nem véletlen, hogy Székesfehérváron szültem, 160 km-re van a fogorvos és az összes többi hirtelen dolgot Miskolcon intézzük. :( (Persze itt mosolyognom kellene, hogy ők vannak. :) )

Nekem az tette be a kiskaput, amikor Ambrust hazahoztuk a kórházból, belázasodtam. Már két napja rázott a hideg, amikor megmértem a lázam- eszembe sem jutott, hogy lázas lehetek, nem szoktam az lenni - és felhívtam a háziorvost. Addigra jártányi erőm sem volt. Csak meg akartam kérdezni, hogy mit lehet ilyenkor bevenni, mert ugye szoptatás, meg minden. Nem tudtam, hogy komoly. Persze pontosan tudta, hogy szülés után vagyunk, de csak annyit mondott, hogy menjek be, mert neki nincs rám ideje, beteggel van, ne zavarjam. Már ettől is nagyon ideges lettem, de amikor kiderült, hogy gyermekágyi lázam van - már Székesfehérváron, mert persze lementem inkább a dokimhoz x km-t, mert benne bíztam- akkor már ölni lett volna kedvem. Ott rögtön befektettek és jó pár nap volt, mire jobban lettem. Amikor végig gondoltam, hogyha az ő "szakértelmére" és nemtörődömségére lettem volna utalva, akkor lehet, hogy mára nincs méhem, és akkor a legrosszabbat nem is említem. Azóta nem vagyok hajlandó hozzá menni.

Jól elkalandoztam, bocsi...

Szívből remélem, hogy minden rendben lesz!

Kati írta...

:( Ez nem hangzik túl jól!:(
Tesómnak volt az év elején a pajzsmirigyével problémája... Volt kilátásban minden, daganat, műtét... Aztán elment egy másik orvoshoz, és kiderült, hogy gyógyszerrel (műtét nélkül) is lehet kezelni
Én sem szeretem az ilyen orvosokat, miért kell harapófogóval kihúzni belőlük, hogy mi van az emberrel???
Amúgy tényleg sok minden lehet az a göb, nem kel rögtön a legrosszabra gondolni!(és nem is szabad) Csak pozitívan, mindig csak pozitívan!!!! Én nagyon drukkolok neked!!!!!!