2009. december 16., szerda

Kabátlopási ügybe keveredtem?


Ez egy régi ügy, nagyon nyomasztó, dühítő és számomra még mindig érthetetlen...

November elején levelem jött: a váratlan küldemény érkezéséről értesítő cetli a postaládában ült. Általában igyekszem a dolgaimat úgy szervezni, hogy ha postát várok, akkor a postást is "várom", ne kelljen feleslegesen elfáradnom a legközelebbi postára, hogy ott aztán fél órás sorban állással nyerjem el jutalmam. Nem vártam sem postát sem postást, jött hát a cetli rajta, hogy FÖLDHIVATAL, HATÁROZAT. Így kezdődött a sok szemkerekedéssel és szájtátással, vérnyomás-fokozódással járó hercehurca, mely a múló állapotváltozások után maga mögött hagyta bennem a tüskét, a csalódást és némi cinizmust.
Elképzelésem sem volt, miféle határozatról kell tudnom (a Földhivataltól!?), el is feledkeztem a tartalmat illető kételyről, miközben arra koncentráltam, mikor következik a kijelzőn a nyertes sorszám. A megérdemelt jutalomlevél gyorsan bebújt a táska aljára, hogy ott várjon csendesen esti felbukkanásáig. (Hatásszünet.) Késő este, amikor az ember már csak bambul a kanapén ahelyett, hogy csukott szemmel vízszintesen csinálná ugyanezt, eszembe jutott a táska alján bevetésre váró dokument. Jutalom a nap végén, lássuk mit ír a Hivatal. A fáradt tunyaság utolsó morzsája fejvesztve menekült, kipattant a szemem, pislogni sem tudtam! Mostantól sok kacifántos jogi kifejezéssel gazdagodik a történet. Mind felér egy káromkodással. Kiderült, hogy az általam (általunk) jelenleg is lakott ingatlanra a végrehajtó végrehajtási jog bejegyzését kérte, amit a Földhivatal alaki hiba miatt elutasított. ??? Tessék? Na, még egyszer olvassuk el, hogy világos legyen... A végrehajtó kérelmét a Földhivatal (továbbiakban FH) elutasította, mert abban nem jól szerepelt a születési dátumom. Szóval végrehajtó. Nem fizettem be a villanyszámlát? Vagy a gázt?? Megfeledkeztem a vízdíjról? Amilyen rendetlen (na jó, inkább szeleburdi) vagyok, biztos elszórtam valahová egy csekket... Na de miért nem szóltak, hogy kedves/tisztelt fogyasztó, szíveskedjen! Esetleg a figyelmeztető levelet is elszórtam... Lehet annyira nembefizetni, hogy azonnal végrehajtó riogasson? Nem, ennyire nem lehetek figyelmetlen! Meggyőztem magam, hogy ez nem esélyes forgatókönyv: csak szólt volna valaki, hogyha tartozok neki. Újabb (át)olvasás, hátha sikerül a sorok között is. Nem köztük volt, a végén, a lényegtelennek tűnő kapják rovatban. irattár, címzett, végrehajtó ÉS a régi lakásunk társasháza. Hogy kerül ide a régesrég eladott lakás társasháza? Csakis úgy, hogy köze van az ügyhöz. Nekem viszont már jó ideje semmi közöm ahhoz a társasházhoz. Felcsillanó reménysugár: nem vagyok annyira trehány, hogy elárvereztessem a házat a fejünk fölül, itt minden bizonnyal valami fatális tévedésről van szó.
Másnap felhívtam a végrehajtót, árulja már el, mi ez az egész - minden bizonnyal többet tud, mint én, aki ugyan érintett vagyok (a főbűnös), mégis most hallom először, hogy kiplakátoltak wanted felirattal. Akkor derült ki, hogy elképzelésemmel ellentétben a végrehajtó nem egy ember, (hangsúly az egy-en!, szóval ő ember, de komplett stábbal) főrendező minden történetben, melyen az irodája ügyködik. Kellően elfoglalt ahhoz, hogy ne tudjak személyesen vele beszélni. Az egyik szokatlanul segítőkész titkárnőtől megtudtam a lényeget: a régi lakásunk társasháza (továbbiakban TH) közös költség tartozás miatt indította meg a végrehajtási eljárást ellenem. Tavaly.
- De én azt a lakást három évvel ezelőtt eladtam! Természetesen tartozásmentesen. Pecsétes papírom van róla!
- Akkor ezt velük kell megbeszélni, meg az ügyvéddel, akit megbízott a TH a lebonyolítással. A végrehajtó ugyanis köteles a kijavított adatokkal ismét benyújtani a végrehajtási kérelmet a FH-hoz, ami meg is fog történni pár napon belül. Sajnos ez a törvény. Nem tehetnek semmit.
Akkor aztán olyan papírt vehetek majd át a postán, melyben arról tájékoztatnak, hogy a végrehajtási jogot bejegyezték...
Kavarognak a kérdések, felfoghatatlan számomra az egész eddigi történet, ami már egy éve húzódik a tudtomon kívül. Hogyan lehet, hogy erről az egész procedúráról én a történetnek csak ezen pontján értesülök? Mindenre van logikus magyarázat, mondja fejemben a mérnök. A mérnök részt kérik elcsendesíteni, ez egy jogi ügy, itt másként működik a logika (nincs)!
A TH kiküldte a fizetési felszólítást. Egyszer. Természetesen(!?) a régi, eladott lakásba, ahol mellesleg soha nem voltam bejelentkezve - papír szerint a szülővárosomban laktam akkoriban is. A küldeményt nem vettem át, ment vissza a feladóhoz. Kiküldte a fizetési felszólítást még egyszer. Ezt sem vettem át. Nemigen firtatták miért - a második át nem vett felszólítást kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha a kutya sem érdeklődik iránta. Ez a szabály. Hiába küldi vissza a posta a feladónak, hogy a címzett nem kereste. A feladónak nem kötelessége elgondolkodni azon, miért nem ért célba a küldemény. A címzett minden bizonnyal ravaszdi róka, aki szándékosan bújócskázik, de nagyon naiv, ha azt hiszi ennyivel megússza! A dolgok haladnak a szépen maghatározott menetrend szerint. A következő állomás az úton a bíróság. Ezen részletek homályba vésznek, de gondolom ugyanúgy kétszeri (át nem vett) beidézés után született meg a bírósági határozat, ami ellen valószínűleg fellebbezhettem volna, ha tudok róla, a határozat kétszeri (át nem vett) postázása után az jogerőre emelkedett és ment a hivatalos papír a végrehajtóhoz: munka van. Nem értem, a bíróság miért nem nézi meg a nyilvántartásban, kinek hol van a bejelentett lakcíme. Mi alapján álmodják meg, hová kell küldeni az efféle leveleket? Hogyan kerülhettek sorozatosan olyan helyre, ahol hivatalosan soha nem laktam?? Mérnök szekciónak csend legyen!
A végrehajtói iroda benyújtotta a végrehajtási jog bejegyzése iránti kérelmet a FH-hoz. Hogy az ehhez szükséges adataimat honnan gyűjtötték be, azt megint csak nem tudom, de hála a hibás adatoknak első körben elutasításra került ez a rémség. A végrehajtói iroda azonban 2-3 napon belül akcióba lép újra...

Még nincs vége, illetve szerencsére már vége. Egyszerre talán ennyi is elég, én még mindig felidegesítem magam rajta.
Szóval folyt köv.

7 megjegyzés:

Fércművek írta...

Agyam eldobom. :(

Mici írta...

Mert ugye rend a lelke mindennek. De azt a levélbontás utáni jó néhány percet egyáltalán nem kívánom senkinek. Szerintem rosszabb lehet, mint a villamosszék. Remélem a vége legalább annyira vicces lesz, mint a télapós sztorid. :)

Névtelen írta...

oj, nagyon hasonlo tortenet esett meg velem, de Ausztriaban. "Bunossegemrol" csak akkor szereztem tudomast, amikor mar biroi vegzes is szuletett (!), hogy a jocskan felhizott tartozast levonjak a fizetesembol. És meg ezt is csak veletlenul tudtam meg. Ne idegeskedj, minden rendben lesz, hiszen pecsetes papirod van arrol, h nincs tartozasod, csak persze pup a haton a hivatalokba valo rohangaszas...

Nils Holgersonne

Vacskamati írta...

Bakker.. lehet, hogy én valahol elvesztem a sztoriban, de hogy lehetséges, hogy az összes bírói végzés stb.. a régi címre érkezett, a terhelés meg bezzeg az újra??!!

Ha az ember a végére nem fáradna bele az ilyen hercehurcákba, megérdemelnék, hogy kártérítési pert indíts, a sok ráfordított idő, pénz, utánajárás, idegeskedés stb.. miatt..

mammka írta...

Te jóságos Ég!!!!!!
Én is ezt kérdezem,mint Vacskamati: a figyelmeztetéseket tudták a régi,már nem létező lakcímre küldeni,a végzést meg ahol tényleg laksz már 3 éve,azt meg oda küldték????Előbb miért nem tudták az új címedet??? Jóval kisebb esélyt adnak így a védekezésre....Annál nagyobb esélyt az idegeskedésre.
Hivatalok...brrrr!Borzalom!
Tudod már a végét??????

Csigi írta...

Na ez a nem semmi. Utálom a hivatalokat! Kiváncsi vagyok a történet végére.

Hajnoca írta...

... és ez egy HIVATAL!!!
Nekünk (sajnos) 1,5 évbe telt mire elintéztük, hogy jól legyenek a tulajdoni hányadok lakás illeték ügyben - alapból fele - fele részt írtak a papírba - de 9/10 - 1/10 részben vagyunk tulajdonosok és mostanra sikerült kijavítaniuk és megadni a fizetési könnyítést. ... mert ugye nincs az ember zsebében 180EFt, hogy kifizesse azt.
A másik meg , hogy apum 2005. október 31.-én meghalt. Maradt utána jócskán APEH tartozás amit mi 2-en a nővéremmel megörököltünk. Na ez azóta húzódik, mert nem hiszik el, hogy nem tudok minden hónapban befizetni 80EFt-ot a férjem fizetésből és az én GYES-emből és mellékesen fizetni is a hiteleket és a számlákat. ... de ez egy külön bejegyzést érdemelne. ... majd egyszer.

Ja és a legszebb, hogy TE minél előbb jelezd, ha változás van a hivatalos irataidban, de ők azt nem vezetik fel.
Széép!