2010. április 7., szerda

Amikor már elég , elégsz....

Muszáj vagyok valahol már kiönteni a bennem lévő feszültséget, a megnyugvást találó válaszokat keresve, úgy hogy nem ismernek, egy vagyok a sok közül. Bizonyára nem én vagyok az első és utolsó ebben a cipőben, de talán tudtok segíteni , vagy legalább megerősíteni abban, hogy jól gondolom, azt amit tenni szánkékozom.

Az egész ott kezdődött, hogy tavaly április óta a munkahelyem kezd csődbe menni. Eleinte elmaradoztak a borítékocskák, aztán az hidegételes utalványok és szép lassan a fizetés is több részletben jött a számlámra.
Most ott tartok, hogy 3 hónapja nem kapok fizetést sehogy sem :( APEH zárolta a cégszámlát, több milliós járuléktartozás miatt, de nem kezdeményezi senki a felszámolást számomra érthetelen és ismertlen okokból:( Ha én kezdeményezném a felszámolást akkor 75 ezer forint befizetése mellett indulhatna a dolog. Lehet hogy nevetséges, de számomra most ez is nagyon nagy pénznek tűnik. Adalékként szolgáljon, hogy férjem március 1 óta munkanélküli lett, és van 3 csodálatos és megértő nagyobbacska(18, 17 és 12 évesek) gyerekünk.
Totál kivagyok már, és annyira tanácstalan vagyok, hogy azt már leaírni sem tudom.
Tanácsoltak már annyi mindent, de tényleg nem tudom mi lenne a ténylegesen jó megoldás.
Tanács 1:- Jelentsem fel a céget a munka felügyelőségnél.
Megtörtént, igaz nem Én tettem a feljelentést. Felügyelő bácsi kijött, eltöltött 5 kemény órát, belekötött az élő fába is ( és persze nem jogtalanul, alaptalanul) majd kemény 3 hét múlva kijött 1millós bírság a cégnek. Persze fizetésünk nem lett ettől . Sőt azóta újabb feljelentés történt, újabb vizsgálat.........
Tanács 2:-Menjek betegállományba, legalább a táppénzem meg lesz.
Mivel kifizető hely vagyunk, az OEP a céghez utalja a tápénzt. Ergo megint csak nem nekem jön a pénz. Arról nem beszélve,hogy HÁLA egészséges vagyok, és végtelen ideig nem tud a házi orvosom sem állományba tartani.
Tanács 3: Keresek másik munkahelyet.
Ezt a legegyszerűbb mondani, de......
Lassan egy éve kínlódok, pályázgatok. Még iskolába is beíratkoztam saját költségemen , elvégeztem egy felsőfokú tanfolyamot, hogy papírom is legyen arról, amit csinálok nap, mint nap a munkahelyemen. Eddig sajnos eredményt értem el , sok -sok pályázat beadása után még mindig itt rohadok.
És sajnos, lassan tényleg szószerinti értelmet vesz a dolog, mert undorodom bejönni, elegem van , és egyre jobban észre veszem, hogy kihat az életemre az egész ügy. Már úgy érzem, hogy lassan csak egy gyümölcs vagyok aki kívül még szép, de belül a csutkánál , bizony már látni lehet egy- két barna foltocskát, ami az idő előre haladtával szépen nő és egyre nagyobb lesz....
Egyik tanácsot sem fogadtam meg, saját megoldást válaszottam.
Most végre eljutottam oda, hogy pénteken beadom a felmondásom , elmegyek munkanélkülire.
Már nem érdelek, hogy mi lesz pár hónap múlva,ha nem találok másik munkahelyet, de úgy érzem egyenlőre már attól jobban fogom érzeni magam ,hogy nem kell minden nap itt lennem .
Sajnos nem tudom, hogy mennyi idő lesz az elmaradt bérem behajtása , és milyen úton kell elkezdeni ......
Nem tudom hogy mi lesz, ha nem írják rá a papíromra a közös megegyezéssel szót..............
Nem tudom mi lenne, ha még itt kellene maradnom, de egyenlőre minden jobbnak tűnik, mint ez ....

11 megjegyzés:

Nyafkamacska írta...

Mielőtt beadod a felmondásodat nézz utána. Úgy tudom, ilyen esetben megáll a rendkívüli felmondás a részedről. És akkor van jogalapod követelni az elmaradt béredet, stb.
A közös megegyezést valószínüleg csak úgy írnák alá, ha te is aláírod hogy nem tartoznak.

Csandi írta...

Utána nézés megtörtént, MT apró betűs részében végre megtaláltam az ide vonatkozórészt. Tényleg nem kell közös felmondás,hanem lehetővé teszik a rendkivüli felmondást, sőt a felmondásom postán is feledhatom, és akkor nincs az,hogy nem vesz tudmást róla,nem fogadja el, stb.
Azért szégyen, hogy mindent ami ide vonatkozik apró betűvel van írva:(( Bezzeg a munkáltató részéről történő rendkívüli felmondás és következményei , szép nagy és kövér betükkel:(

Sziranszki írta...

Jaj, én annyira sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültetek! Sajnos segíteni nem tudok, de együtt érzek veled, és tudom, hogy nem lesz ettől több pénz a számládon, de remélem mihamarabb találsz valami megfelelő munkát!!!

Kála írta...

Csandi, arra figyelj, hogy ha rendkívüli felmondással élsz, akkor teljesen egyértelműen derüljön ki az írásodból, hogy a munkáltatód milyen a munkaviszonyból származó kötelezettségét szegte meg (bérfizetési kötelezettség) és mióta tart ez a helyzet. Természetesen kérni lehet (kell) az elmaradt járandóságok megfizetését (mindazt, ami a munkaszerződés vagy "szokás" szerint eddig járt, vagyis az utalványokat is). Gondolom azt nem kell mondani, hogy ha postán adod fel, akkor tértivevényes ajánlott küldemény jöhet csak szóba! Remélem mielőbb rendeződik a helyzetetek!

(És bár ez nem kifejezetten lényeges, de az Mt.-nek nincs kis és nagybetűs része. Minden szakasza teljesen egyforma, csak van ami kevésbé ismert.)

Csandi írta...

Köszönöm a hozzászólásokat , sokat segítettek.
És bár nem lényeges, de tényleg a munkahelyemen lévő MT -nek nevezett undorányba kis és nagy betűvel van szedve az ide vonatkozó része.
Ma a délutánom jelentős részét "normális" Mt és irat minták tanulmányozásával töltöttem. Remélem sikerül mindenben megfelelő felmondást elküldenem:)

Strugamano írta...

Én ugyanebben a cipőben jártam évekig (!). Reménykedtem, halogattam, meg gyáva voltam. Annyira felemésztett, hogy a kilépés után fél évembe került mire összeszedtem magam. Szerintem ez a legjobb amit tehetsz. Legalább te (meg a családod) ne menjetek rá. A munkanélküli pedig több mint a ki nem fizetett fizetésed. További sok erőt kívánok nektek!

Cinella írta...

Nagyon sajnálom, hogy ilyen lehetetlen helyzetbe kerültetek. Kívánom, hogy hamar rendeződjenek a dolgaitok. Te is és a párod is találjatok rendes melót.
Javasolni én is a kilépést és munkanélkülit javasoltam volna, hiszen a feljelentésesdi nem működött. Mondjuk nem is értem, hogy hogyan képzelik, hogy a dolgozókat nem fizetik ki. :-(

Mammka írta...

Nagyon együttérzek veled és nagyon sajnálom!
Sajnos nálunk is ez lóg a levegőben.:( Mi viszont eltartott cég vagyunk...:( Állítólag már a rezsire sincsen pénz (?),ha nem lóg ki a bendőnk-bár mindenki dolgozik rendesen-akkor nagyon könnyen előfordulhat a csoportos bérelvonás.Hiába dolgozunk,teljesen ki vagyunk szolgáltatva.:(
Sok erőt kívánok neked és szebb napokat!

Csigi írta...

Nehéz tanácsot adni, de én tuti, hogy már fel is mondtam volna. Nem dolgozom senkinek sem ingyen. Én sem kapok semmit sem ingyen. Vagy megtagadtam volna a munkát amíg ki nem fizet. Max kirúgott volna, így ugyanott lennék.
Kívánom, hogy sikerüljön mihamarabb munkát találnod és sok sikert a jövőben.

pufiindian írta...

Véletlenül tévedtem ide, és sajnálattal olvastam a beírást. Nem tudom hol laksz, de tkp.-en mindenütt működik tudomásom szerint olyan ingyenes jogi tanácsadás ami a Ti esetetekben segítség lehetne.
Megyei Jogvédő Egyesületek címszó alatt az interneten szerintem meg lehetne nézni. Onnan tudom, hogy Bács-Kiskunban a sógorom csinálja, és volt már hasonló ügyük. Próbáld meg, veszíteni nem veszíthetsz.
Sok sikert !

Gabi írta...

Csandi, a felszámolást kéne forszírozni mert akkor a felszámoló dolga hogy a bérgarancia alapból lehívja a béreteket és a gyakorlatban a kérelem benyujtása után 15 nappal utalni is szoktak.Ja és 1 percet se szabad ingyen dolgozni, ez a munkáltató önként 1 ft se fog fizetni, amit tudott már ellopott