2010. május 12., szerda

Brazil szappanopera következő része..

Lassan tényleg olyan lesz már az egész ügyem :)
Mivel a leszámolási papírjaim nem kaptam meg postán, ezért nagy lépésre szántam el magam , és bementem a papírjaimért személyessen.
Exkolleganő amikor meglátott, akkor állt neki megcsinálni a papírokat, mert hát úgye eddig nem volt ideje, mert átment univerzálisba, mivel másik kolleganőm is beadta a rendkívüli felmondását és így most ő lett a pénztáros, titkárnő és megmaradtak még a régi munkakörei is , azaz főkönyvelő , számviteli és pénzügyi osztályvezető és munkaügyi vezető( ezek olyan szépen hangzanak, de nem akarom ecsetelni hozzáértését a dolgokhoz, de annyit azért elmondanék, hogy százalékot úgy számol az exkollegina, hogy elosztom 100-al és beszorzom a megfelelő százalék értékkel, ált iskola 3 osztálya talán???)
Kitöltötte a papírom , de a felmondás okaként azt írta be, hogy felmondás a dolgozó részéről. Kértem, hogy pontosan fogalmazzon, nem volt hajlandó a tényállást helyesen beírni, ezért oda írtam a papírra , hogy nem értek egyet a dologgal. Gondoltam, az általam benyújtott rendkívüli felmondás egy másolati példánya és a tértivevényes papír elég lesz a felmondás milyenségére vonatkozóan a munkaügyi hivatalban.
Hejjjj,de nagyot tévedtem. A munkaügyi központban bájos néni közölte, hogy fiatalossan fogalmazzak : megszívatott rendesen a volt foglalkoztatóm, mert most nem kapok 90 napig semmi pénzt. Pereljem be , és vigyek végzést a dologról és akkor nem kell 90 napot várnom a nagy munkanélküli segélyre. Mondom neki, már bocsi, de volt magának bírósági ügye?? És addig mi lesz velem??
Válasz: Hát az lenne a legjobb,ha találna munkát július 2 ig.
Jééééééé , tényleg?? Nem tudtam,hogy most még alszik vagy ennyire hülyének néz? Micsoda megnyugtató válasz.És most kereshetek munkát ahogy tudok, ahogy akarok, majd június 28-án kell megjelennem pofa viziten.
Egyenlőre , most fellebbeztem a határozat ellen, mivel szerintem kissé morbid a helyzet , mert hát na....
Férjem felbíztattam , hogy addig is menjünk az önkormányzathoz, kérjünk már valami támogatást, amíg igen csak rosszul áll a szénám. Hát kaptam,na nem segélyt , hanem sírógörcsöt és bizony kezdem azt érezni, hogy tényleg igaz az, hogy segélyezéshez kell egy bizonyos szín, életforma. Bocsánat , de belőlem ezt hozta ki a dolog.
Igazoljam az elmúlt 3 havi jövedelmem( jó vicc, mivel papíron volt nekem olyan valóban, de...
Párom is igazolja ( neki mondjuk ténylegessen is volt, sőt "zsíros végkielégítést" is kapott, talán azért nem haltunk még éhen)
Egyenlőre a mai résznek vége.
Ha lesz folytatás megírjam??

4 megjegyzés:

Kála írta...

A munkaadód úgy állította ki a papírjaidat, mintha rendes felmondással éltél volna??? Ilyen papírokkal a munkaügyi központ nem sokat tud kezdeni: munkavállalói rendes felmondásnál tényleg nem jár munkanélküli segély azonnal... Ha pedig a felek között jogvita van (hogy milyen felmondás is történt), akkor abban tényleg a bíróság dönthet csak. Ha a munkáltatód nem vitatta a rk-i felmondást, akkor az annak megfelelő papírokat kéne kipaszírozni belőle - ez lenne a leggyorsabb megoldás. Bár ha ennyire segítőkészek... Sajnálom, hogy ennyi probléma akadt velük!

Csandi írta...

Egyenlőre megpróbáltam a fellebbezést és utána megyek a bíróságra, mert hát ott is úgye nagyon gyorsan őrölnek a kerekek:( Amúgy amikor ilyent láttam vagy hallottam valahol a médiában, azt mondtam , hogy ilyen nincs, erre meg.............Alapból undorító, hogy ezt megtehetik az emberrel.

Zsuzska írta...

Rettenetesen sajnálom, hogy mi mindent megtehetnek Veled! Ne add fel és persze, hogy gyere és mesélj, biztos vagyok benne, hogy ez is segít Neked feldolgozni a történteket. Ès talán még valaki segíetni is tud!? Èn csak együttérezni, de azt szívböl!

Mammka írta...

Óó!Szörnyű!
Már én is úgy vagyok,hogy sajnos sok mindent megtehetnek az emberrel.....Egy volt kollegám munkaügyi pere 3 évig húzódott,bár ő nyert hála istennek!Közben dolgozott máshol.
Most az a banya,aki velem is eljátszotta azt a szabálysértést,amit a volt kollegával,csak én véletlenül észrevettem és nem írtam alá, a banya él és virul,de komolyan ilyen rosszakat még nem kívántam senkinek,mint neki,illetve "csak" annyit,hogy bukjon már bele a szabálytalanságaiba!
Persze,hogy írd meg továbbra is,hogy miként állnak a dolgaid!
Nincsen ügyvéd jó ismerősötök?
Nagyon fontos,hogy jól legyél informálva mindenről!