2010. szeptember 22., szerda

Devizahitel boáááá....

Megtöröm a csendet. Igazából úgy 3-4 hónapja bosszant ez a dolog, amit most leírok, és muszáj, hogy elpanaszoljam. De gondolom ebben a cipőben más is járkál, csak mindenki másképp veszi felt. Hát én már ölni tudnék miatta.
Arról van szó, hogy nekünk is van deviza-hitelünk. Ez igazából nem probléma, mert úgy-ahogy tudjuk fizetni, bár eléggé leterheli a családi kasszát, de még bírjuk. Csak nem mindig sikerül határidőre kicsengetni az összeget. És persze erre folyamatosan figyelmeztetnek bennünket sms-ben, és telefonon. A fizetési határidő nálunk minden hónap 10. napja. Az a része a dolognak, amikor a svájci frank aktuálisan csökkenő állapotáról adnak hírt sms-ben, azért tán még hálás is vagyok, de amikor 8-án figyelmeztetnek, hogy ugye tudja, el ne felejtse, az már bosszant. Aztán amikor 11-én megcsörren a telefon, természetesen ismeretlen számról hívnak, már elkezd remegni a gyomrom. Mert szeretnék nagyon cifrát mondani, de ugye rögzítik a beszélgetést, és nem illik bunkónak lenni, meg majd még ránk sütik, hogy nem vagyunk együttműködőek. Szóval hívnak engem, az én telefonszámomon, és a férjemet keresik. Mondom, hogy én a felesége vagyok, az adóstársa, ez az én számom, ezen a számon őt nem érik el soha. Persze hívja más kolléga az ő saját számán, de ez most mellékes. Mondom ugye, hogy én én vagyok, erre elkezd keresgélni, hogy velem megbeszélheti-e azt, amit kellene. Na most itt már a pumpa az egekben. Hát ő hívott engem(!), nyilván tudja, hogy kit és miért hívott. Miért is kell egyeztetnünk az adataimat??? És egyáltalán hogy engedheti meg magának a bankunk, hogy kiadja a személyes adatainkat harmadik személynek??? Én rövidre szoktam zárni a témát az utóbbi időben, mert felháborít, hogy két hétnél hosszabb csúszásunk még nem volt, mégis szinte napi rendszerességgel telefonálnak, és küldik az sms-t. Nem vagyok hajlandó adatot egyeztetni, és tök mindegy mit mondok, úgysem jegyzi fel, hogy megesküdtem rá, hogy x.-én fizetek, mert másnap úgyis megkérdezik, hogy mikor fogok fizetni. Egyszerűen már hányingerem van tőlük. És akkor felmerül a kérdés, hogy ezt a rengeteg telefonhívást ki finanszírozza? Majd a futamidő végén, amikor azt hisszük, hogy mindent kifizettünk előállnak egy 3millió forintos telefonköltséggel?
Hozzáteszem, bár ezen én már sírva röhögtem, hogy akkor is felhívnak, ha minden oké. És megkérdezik, hogy ugye tudjuk, hogy van elegendő (vagy kicsit több) pénz a számlánkon, hogy leemeljék a törlesztő részletet...

7 megjegyzés:

Sziranszki írta...

Szia! Ugyanebben a cipőben járunk! 10-e a határidő nálunk is. Ebben a hónapban péntekre esett. Délelőtt átutaltam. Ok, rendben! De! Hétfőn hívták a férjem, hogy 300 frank tartozásunk van! Ő majdnem szívrohamot kapott, én szintén. De aztán tisztázta az ügyintéző a dolgot, ugyanis Ők 4 nappal ezelőtti adatokkal dolgoznak. Az Ő péntek reggel 8 órai nyilvántartásuk szerint még nem érkezett meg a számlára a pénz. Persze, 11 körül utaltam! Aztán kedden visszahívtak, hogy rendben vagyunk. Gondolom a telefondíjakat valahogy beleépítik a törlesztőbe, nehogy már Őket terhelje! Nagyon mocsok dolog ez a hitel, de akinek nincs más lehetősége, szerintem mind igénybe vette. Nálunk szülők nem tudtak segíteni, albérletben voltunk két évig. Most is úgy gondolom, hogy inkább fizetem a hitelt, mint a lakbért (mondjuk már egy ideje dupláját utaljuk). Juhé, már csak 15.5 év!!! Azt nem tudom, utána mit kezdünk majd azzal a sok pénzzel, ami megmarad havonta!

H. Mária írta...

Bocsánat, de az előttem szólónak szeretnék írni. Már egy ideje dupláját fizetitek? Azt tudtátok, hogy így nem jár le hamarabb a törlesztés, mert ha többet fizettetek az számla túlfizetés, és nem számítják fel. Tehát, ha én 20 évre vettem fel, és havonta duplán fizetek, akkor nem 10 év alatt fog teljesülni a törlesztés. Már tisztára banki ügyintézők leszünk mi is. Sajnos, (mint minden második magyar embernek) nekünk is van hitelünk. Ugyan így jártam én is. Felhívnak engem és a páromat keresik(de megvan az ő száma is nekik), adategyeztetés, stb. Én azt fogom legközelebb tenni, hogy megkérdezem, hogy milyen jogon kéri ismét az adataimat? Hiszen előtte van a számom,ő hívott. A múltkor felhívtak és adategyeztetés, stb., de nem akart semmi információt nekem elárulni. :( Hogyan lehetséges ez, hiszen én is adóstárs vagyok. Nekem csak azt lehet mondani, hogy mennyit kell fizetni?!
Fel a fejjel, már nincs sok hátra a törlesztésből, nekünk csak 16 év! :) És neked? Most azon gondolkozunk, hogy eladjuk és veszünk egy másikat. De mindig megakadunk, mert hát itt nekünk 5 szobás, 2 fürdőszobás, családi házunk van a 9 gyerek igényének megfelelően kialakítva. Hol veszek én ekkora házat, és + kifizetni az adósságot? Sehol! Ezért mindig az a vége, hogy maradunk ahol vagyunk. :)
Szép estét!
:)

Zsuzska írta...

Jajj Lányok - mi most ugrunk bele egy 30 éves lejáratú hitelbe.. igaz, az osztrák határ túloldalán. Nektek eröt és türelmet kívánok!!!

Sziranszki írta...

Sajnos nem önszántunkból fizetünk duplát. Felment ugye a svájci frank árfolyama is, de ez nem elég, a bank egyoldalúan változtatta a havonta befizetendő frank mennyiségét. Kezdtük 200 frankkal (156 forintos árfolyamon), most meg már 300 frankot fizetünk. Szóval ezért van a duplázás, nem azért, mert annyi pénzünk van. Sajnos :( Bent a bankban persze mindenki sajnálkozik, nem tudnak segíteni. Ill. annyit tudnak ajánlani, hogy egy évig nem kellene tőkét visszafizetnünk. ??? Ez nem igazán segítség. 1: ha letelik az egy év, akkor az előző évben be nem fizetett tőkét is vissza kell fizetni. 2: nem lennénk sokkal előrébb, mert a kamat, mindenféle díjak teszik ki a havi törlesztő java részét, nem a tőke. Fizetjük, mert muszáj, és félre ne értsetek, nem panaszkodás képpen írtam, vannak nálam sokkal rosszabb helyzetben levő családok!

Mici írta...

Én sem azért panaszkodom, mert fizetni kell, bár nagyon megviseli a kasszánkat, de mi ezt bevállaltuk, és tudtuk, hogy mivel jár. Na jó, az árfolyam növekedett, de nálunk azért nem duplázódott meg a fizetendő, tényleg igazából nem jelentősen emelkedett. Engem az zavar, hogy zaklatnak bennünket. És meg is érteném, ha rossz adósok lennénk, és legalább egyszer belecsúsztunk volna a 90 napba. De még csak meg sem közelítettük. És ez a rengeteg sms, és telefonhívás, meg azok a telefonos munkatársak, akiket meg kell fizetni. Inkább csökkenteni kellene az adósok terheit, nem ilyenekkel növelni. Én ezt nem kértem. Valahogyan szelektálni kellene, hogy tényleg csak azokat hívják, akik nagyon elcsúsztak a fizetéssel.
Ja, és ezzel az x nappal ezelőtti nyilvántartással is tele van a puttonyom. Mi lenne, ha hó végén megnéznék. Ha 10-ig kell befizetni, és nincs ott a pénz, akkor ejnye-bejnye, bünti-kamat, oszt jó van. Nyomorult adósokon gazdagodik meg a sok behajtó cég és telefontársaság.

Csandi írta...

Számomra az volt a legundorítóbb "telefonosfigyelmeztetős"banki élményem, hogy amikor megcsúsztam a fizetéssel, és telefonos bácsi hívását 1080 Ft-ban kiszámlázta a bank részemre. Erre írtam egy levelet, hogy és árulják már el,hogy ki kérte meg, hogy hívjon fel a bunkó ügyintézőjük, és én hova küldhetem a számlát , amit én állítok ki a bank felé, amiért a drága időmet egy felesleges telefon hívással rabolta. Azóta nem kaptam sem számlát, sem választ. Vajon miért??

katafolt írta...

Hülye dolog...nekem az adatkadós része külön bosszantó.Tapasztaltam én is, és nagyon nem szerettem. Amikor elindjtottam az egyéni vállalkozásomat, néhány nap múlva már hívott is az egyik bank ügyn9ke, hogy nekik csuda kedvező hitelcsomagjaik vannak egyéni vállalkozók részére. Hogy engedi meg magának a pénzügyi igazgatóság, hogy csak úgy átpasszolja az adataimat bárkinek ?!
Külön pikantériája a dolognak, hogy addig ezzel a bankkal semmi dolgom nem volt, tehát nem lehettem náluk nyilvántartásban.